Dec

Muscat

MUSCAT 11.12.2013 Taas talve eest põgenedes oleme me sel aastal Lähis-Idas, täpsemalt siis Omanis ja veelgi täpsemalt hetkel pealinnas Muscatis. Oleme oma reisi algust võtnud väga rahulikult jättes aega ajavahe ja oludega kohanemiseks. Pisuke ebakindlus edasise reisi suhtes tekkis Amsterdamis, kus KLM uuenenud süsteem meid kuidagi lennukisse ei tahtnud lasta. Õnneks olid sarnases seisus peale meie veel üks prantsuse ja üks belgia paar, muidu oleks vist küll tundunud, et meie uute Eesti passidega on midagi tõsiselt lahti. Kogu jama kestis ca tunni, lennuki väljalend hilines 40 minutit ja lennukisse lubati meid eriti kõrgete erilubade ja käsitsikirjutatud piletiga. Kahjuks ei mingit üleviimist esimesse klassi, et meie kannatusi kompenseerida. Omanis on kõik sujunud kenasti. Võrreldes Aasiaga on siin puhas, korras, toimiv ja sõbralik. Esimestel päevadel sõitsime taksoga randa ja lihtsalt olime, lugesime ja ujusime. Ega päeval rannas peale mõne väga üksiku turisti kedagi ei olegi. Elavnemine toimub üsna täpselt kella nelja paiku, kui meie alustame tagasijalutamist (pime alates viiest). Rannale ilmuvad kohalikud meessoost tervisejooksjad, kelledest hiljem moodustavad jalgpallivõistkonnad. Poole tunni jooksul on terve rannajoon kümnemeetriste vahedega täis improviseeritud jalgpalliväljakuid (kindlalt kümneid), kus siis erivanuses kohalikud hasartselt jalgpalli mängivad. Tundub VÄGA pop tegevus.Image Meie jalutuskäigud viivad meid mööda saatkondade rajoonist, mis alles jõudsalt kasvab ja laieneb. Üldse on igal pool palju ehitamist. Kõik majad on väga korras ja uhked ja linna igasse suunda viivad linnasisesed kiirteed. Riigi  tulud tulevad naftast, aga leidsime üles ka koha, kust inimesed oma igapäevasteks vajadusteks, näiteks uue lumivalge jeep`i ostmiseks, raha saavad. Selleks  on keset Muscati maja nimega Raha ja sealt saab igaüks kotiga võtmas käia, vist…Image

Täna alustasime turistitamist. Sõitsime taksoga Mutrahi ja nn vana Muscati piirkonda. Kõigepealt kalaturg. Müüjaid, ostjaid ja kalu oli tõesti erinevaid ja palju. Kohapeal oli võimalik lasta kala ka puhastada ja tükeldada.

IMG_1960IMG_1961IMG_1959IMG_1956

Läheduses oleval suurel turul müüakse kõike ülejäänut alates viirukist ja lõpetades hiigeluhkete ja  ilusate kuldehetega.

IMG_1967   IMG_1969

Nägime ise mitut puhku, kuidas teismeline tütar võimsa komplekti välja valis, proovis, ema või õde pildistas ja siis oli isa asi see ära osta… Edasi tegime umbes kaheksakilomeetrise jalutuskäigu sultani paleeni vanas Muscatis,  ühel pool mäed ja teisel meri.  Mõlemal pool autoteed on kenad kõnniteed ääristatud õitsvate (ainult tänu pidevale niisutmisele) lillede ja põõsastega, majad,  pargid ja skulptuurid  ja tegelikult peale mõne turisti ei ühtegi jalakäijat. tegelikult peale mõne turisti ei ühtegi jalakäijat.

IMG_1966 IMG_1973

Sultani palee annab aimu sellest, et vaenlasi tal eriti pole. Kogu kompleks mõjub rahulikult ja kaasaegselt ja loss ise on lõbus, värviline nukumaja.

IMG_1978   IMG_1979

1 Response to “Muscat”

1. 1 Liilia Virves
    December 14, 2013 at 3:30 pm

ahoi, sain lugeda, seega ka osa teie tripist, kohe soojem hakkas! olge siis vaprad ja ilusad jätkake nautimist