Jan

RIO DE JANEIRO viimane

Loomulikult käisime me vaatamas ka Rio sümbolit ja kõige tuntumat vaatamisväärsust hiigelKristust mäeotsas. Selleni viib väike rong, mis sõidab algjaamast üles ligi paarkümmend minutit ja mille piletid on limiteeritud. Meilgi tekkis ligi poolteist tundi ooteaega, mille täitsime selle väikese mägedevahelise linnaosa uurimisega.

Kristuse kuju on ka reaalsuses võimas (30m) ja väga ilus Art Deco skulptuur. Mägi ise on üle 700m kõrge ja taas on kaunid vaated linnale. Kuju all on väike kabel. Mõeldes, kuidas see hiigelkuju selle tegelikult üsna kitsa mäesaki otsa on saanud, olen kindlasti nõus, et see on üks tänapäevastest maailmaimedest. Kuigi see, et rong sinna üles liigub juba üleeelmisest sajandist, on samuti hämmastav.

DSC02325 2

Rios imetlesime päris paljusid kirikuid. Juhuse tahtel jäi kõige viimaseks kõige kuldsem kirik, mida ma kunagi näinud olen. Tegemist on Püha Antoniuse kiriku ja kloostriga. Juba kloostri osa on seest muljetavaldavalt uhke, aga muuseumipiletiga (minna või mitte, nagu alati J) edasi liikudes jõudsime tegeliku kirikuni ja see mõjus nagu kuldsesse ja ülimalt kaunistatud karpi sisenemine. Eriline oli ka kolme tiivapaariga Kristuse kuju altaril. Ilmselgelt on Lõuna-Ameerikas paljudel asjadel oma eripära!!!

Rio ärkab lõplikult alles õhtul. Siis on kõik tänavad, kohvikud ja söögikohad inimesi täis. Toimub igasugu spontaanseid üritusi ja praegusel karnevalieelsel ajal ka planeeritud üritusi. Meie proovisime linnast sambat leida. Ega see ni väga lihtne ei olnud. Üleeelmises postituses kirjeldatud trummide ja tantsu ürituse aitas meil leida Martin. Tema on juba kaheksandat aastat Rios elav eesti fotograaf, kes keele kenasti selgeks õppinud ja oma mõnusa ja vaba suhtlemisega ülihästi sellesse linna sobitub. Temaga koos läksime otsima ka järgmist sambaüritust, mis regulaarselt pisikesel platsil mitte kõige turvalisemas linnaosas toimuma oleks pidanud. Kahjuks (ja võib olla varasema vihmahoo tõttu) jäi üritus ise ära. See ei takistanud lõputul kogusel inimestest mitme tunni jooksul kohale tulemast, söögi ja joogimüüjatel oma kärudega samuti . Ootasime meiegi melu jälgides ja Martiniga kohalikust elust vesteldes mitu tundi, aga sambaga me ei kohtunud.

3BBA6C49-542A-4E12-B9B8-B076110E3694 copy

E433E498-FEE1-467E-B2A3-B8C640939F32

Ka meie korteriperemees Nereu üritas meid mitmel korral õhtustele samba üritustele kaasata, aga kuna päeviti me kodus ei olnud, jõudis info meieni alati liiga hilja. Viimaseks õhtuks saime siiski õigeaegse hoiatuse ja olime ca kell 8 valmis sõitma ühte väidetavalt parimasse sambakooli, kus sel õhtul pidi välja kuulutatama sambakooli selle aasta lugu. Sellele eelnes alates oktoobrist midagi meie “eesti laulu “ konkursi sarnast, kus lood ükshaaval välja kukkusid. Mis meid täpselt ees ootas, seda ei osanud me absoluutselt aimata. Kõigepealt ootasime ca pool tundi meile järele saadetud taksot (uber) ja siis sõitsime lõputult kaua kuhugi üsna koledasse äärelinna. Sealses suures angaaris tegeutseski see populaarne sambakool. Taas olime keset ülitugevat trummimuusikat ja vaatasime, kuidas sajad inimesed korrapäraste rividena ja miskeid mitte liiga kordineeritud liigutusi ja samme tehes lavapoole liikusid, siis ära pudenesid ja tagapool uuesti koondudes taas ette liikusid. Ridadae vahel olid ka liikumisjuid, kes asju energiliselt suunasid, aga võrreldes meie tantsupeoga jättis kordineeritus tugevasti soovida. Seda kompenseeris tohutu rõõm, kõrvulukustav muusika ja südamest kaasa laulmine. Kui me sellest kõigest õigesti aru saime, siis esitati paari tunni jooksul aina seda ühte võidulugu. Kuna Nereu oli eelmiste sambakoolide külastamistest mulle ka videojupi saatnud, siis loomulikult ootasime, et lõpuks näeme ka säravid ja kaunilt riides esitantsijaid, kuid mingil põhjusel nad seekord ei tantsinudki. Eelneva osas tundus, et kohe-kohe algab midagi erilisemat ja nii jätsin ka pildid tegemata ja siis oli lõpp..

Päris sambaga me Rios ei kohtunudki, vähemalt mitte sel korral 🙂

0 Responses to “RIO DE JANEIRO viimane”